روماتیسم چیست؟

روماتیسم یا اختلالات روماتیسمی شرایطی است که باعث درد مزمن و متناوب می شود که برتاندون ها ، رباط ها ، استخوان ها و عضلات ومفاصل تأثیر می گذارد. در میان آنها انواع مختلفی از التهاب مفصل وجود دارد .
علائم رایج عبارتند از:
درد مفصل
از دست دادن حرکت در مفصل یا مفاصل
که دچارالتهاب - تورم ، قرمزی و گرماهستند.
بیشتر این شرایط وقتی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما دچاراختلال  شده و به بافتهای خود حمله کند. پزشکان مطمئن نیستند که علت این امر چیست. بعضی اوقات زمینه های ژنتیکی وجود داردوگاهی نتیجه اثر محیط وعادتهای بیماراست ، مانند دود سیگار ، گاهی داروها وخوراکیهای خاص .

جنسیت نیز نقش دارد ،به نظر می رسد بیماری های روماتیسمی بیش از مردان بر زنان تأثیر می گذارند.

اگر اخیرا بشما گفتند روماتیسم دارید؟

اگر اخیراً مبتلا به ارتریت روماتوئیدیا یکی دیگر از بیماری های روماتیسمی شده اید، تنها نیستید. بیش از 50 میلیون نفر در ایالات متحده از هر سن و جنس دارای آرتریت  یا سایر بیماری های روماتیسمی هستند. بسیاری از بیماری های روماتیسمی یک بیماری مزمن هستند ، بنابراین بعید است از بین بروند. اگرچه ممکن است هیچ درمانی برای بیماری شما وجود نداشته باشد ، اما برای اکثر شرایط مدیریت موثر وجود دارد و بسیاری از افراد مبتلا به بیماری روماتیسمی سال به سال زندگی شاد و راضی کننده ای را سپری می کنند.

فوق تخصص روماتولوژی می دانند دقیقاً چه دارویی باید تجویز شود. روماتولوژیست شما ممکن است یکی از انواع زیر را برای درمان بیماری روماتیسمی تجویز کند:

انواع مسکن ها
عوامل ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)
کورتیکواستروئیدها
داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده بیماری (DMARDs)
اصلاح کننده های پاسخ زیست شناختی (Biologics)

ودراغلب موارد بیماران در مورد داروهای خود از طریق اینترنت یا دوستان و اقوام تحقیق میکنند وباتوجه به داروهای بسیارمهم و خطیر روماتولوژی از داروها و مصرف انها وحشت میکنند .
خطرناکترین تصمیم مصرف نکردن یا برعکس مصرف خودسرانه داروهای روماتیسم است چون فوق تخصص روماتولوژی همه جوانب بیماری وشرایط بدن بیمار را میداند و سعی میکند بهترین تصمیم را براساس منافع طولانی مدت بیمار بگیرد .