آرتروز

آرتروز زانو (OA) یک بیماری شایع است ، که فشار زیادی را از طریق درد و کاهش عملکرد تحمیل می کند. روش های درمانی بسیاری وجود دارد از جمله گزینه های غیر دارویی و داروهای خوراکی ، موضعی و داخل مفصلی.
شایعترین شکل آرتروز ، آرتروز ، بیماری دژنراتیو است که با تخریب غضروف و اختلال در عملکرد مایعات مفصل مشخص می شود و منجر به درد مفاصل ، سفتی ، حساسیت به لمس و از بین رفتن انعطاف پذیری در طول زمان می شود. اگرچه می تواند بر روی هر مفصل در بدن تأثیر بگذارد ، اما به احتمال زیاد بر روی مفاصل ستون فقرات ، لگن، زانوها و دست ها تأثیر می گذارد

آرتروز (OA) نوعی بیماری دژنراتیو است که شامل آسیب مفصلی ، پاسخ ناکافی بهبودی و وخیم تدریجی ساختار مفصلی است که معمولاً مفاصل زانو و / یا لگن را تحت تأثیر قرار می دهد. این یک مشکل بزرگ بهداشت عمومی در جهان است و پیش بینی می شود با افزایش جمعیت و افزایش نرخ چاقی به سرعت افزایش یابد. محصولات مشتق از خون اتولوگ نوید بسیاری در ترمیم و بازسازی بافت دارند و نقش مهمی در التهاب ، رگ زایی ، مهاجرت سلول و متابولیسم در شرایط پاتولوژیک ، از جمله OA دارند. استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای درمان تاندون ، رباط و عضله اسکلتی نتایج متغیری را در بسیاری از مطالعات نشان داده است که پایه اثبات فعلی آن برای تأثیر PRP در درمان آسیب های ورزشی است و بی نتیجه مانده است. در مطالعات مختلف برای PRP در زانوی OA در مقایسه با اسید هیالورونیک ، سایر تزریقات داخل مفصلی و دارونما نتایج مثبت یکنواخت تری نسبت به سایر بافت های اسکلتی عضلانی مشاهده شده است.

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) قادر است با کاهش ناراحتی التهابی و تقویت آنابولیسم بافت ، محیط مفصل را تعدیل کند. بنابراین ، در درمان آرتروز (OA) محبوبیت فزاینده ای را در بین پزشکان کسب کرده است و در حال حاضر در کنار گزینه های تلفیقی مانند مکمل ویسکوزیته ، پیشنهاد می شود.

در پیگیری 12 ماهه در بهبود عملکرد زانووعلایم استئوارتریت نشان داده است

تزریق داخل مفصلی PRP بهترین نتیجه کلی را در مقایسه با استروئیدها ، هیالورونیک اسید و دارونما برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو در پیگیری های 3 ، 6 و 12 ماهه نشان داد.

گزارش شده است که PRP بالاترین رتبه را برای تسکین درد تا 6 ماه دارد.